سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جانم فدای امام خامنه ای

خلبان
در گذشته مرا برادرى بود که در راه خدا برادریم مى‏نمود . خردى دنیا در دیده‏اش وى را در چشم من بزرگ مى‏داشت ، و شکم بر او سلطه‏اى نداشت ، پس آنچه نمى‏یافت آرزو نمى‏کرد و آنچه را مى‏یافت فراوان به کار نمى‏برد . بیشتر روزهایش را خاموش مى‏ماند ، و اگر سخن مى‏گفت گویندگان را از سخن مى‏ماند و تشنگى پرسندگان را فرو مى‏نشاند . افتاده بود و در دیده‏ها ناتوان ، و به هنگام کار چون شیر بیشه و مار بیابان . تا نزد قاضى نمى‏رفت حجّت نمى‏آورد و کسى را که عذرى داشت . سرزنش نمى‏نمود ، تا عذرش را مى‏شنود . از درد شکوه نمى‏نمود مگر آنگاه که بهبود یافته بود . آنچه را مى‏کرد مى‏گفت و بدانچه نمى‏کرد دهان نمى‏گشود . اگر با او جدال مى‏کردند خاموشى مى‏گزید و اگر در گفتار بر او پیروز مى‏شدند ، در خاموشى مغلوب نمى‏گردید . بر آنچه مى‏شنود حریصتر بود تا آنچه گوید ، و گاهى که او را دو کار پیش مى‏آمد مى‏نگریست که کدام به خواهش نفس نزدیکتر است تا راه مخالف آن را پوید بر شما باد چنین خصلتها را یافتن و در به دست آوردنش بر یکدیگر پیشى گرفتن . و اگر نتوانستید ، بدانید که اندک را به دست آوردن بهتر تا همه را واگذاردن . [نهج البلاغه]
کزین برتر اندیشه بر نگذرد
خلبان
محمد امین
سلام. دو سال و نه ماه داشتم که این وبلاگ افتتاح شد. حرف هایم را می گفتم و خانواده برایم می نوشتند. همه کارهای وبلاگ و جواب نظرات با حضور و نظر خودم انجام می شد. من متولد دی ماه 1382 هستم و در سال تحصیلی 90-89 وارد دبستان شدم، سال چهارم دبستان را به صورت جهشی خواندم و در سال تحصیلی 96-95 به کلاس هشتم رفته ام. در این وبلاگ از هواپیماها، مدرسه، نظرات سیاسی خودم و خیلی چیزهای دیگر خواهم نوشت.
امروز پنج شنبه 103/1/9
اخبار برگزیده ایران و جهان
فرهنگ لغت

نزدیک یک ماهه که من مدرسه جدید میرم. اینجا خیلی خوبه. هم ساختمونش بهتره هم مدیرش عالیه. خانوممون هم خیلی خوبه. مثل خانوم قبلی عصبانی نیست هی هم بچه ها را آزار نمیده. من خخخییییلی دوسش دارم. یه بار بچه ها شلوغ می کردند من گفتم: "بچه ها این قدر شلوغ نکنید خانوم از صبح تا ظهر این همه برای ما زحمت میکشه، خوب ساکت باشید." خانوم  گفت: "آفرین. بچه ها ببینید محمد امین چه حرف خوبی زد. ساکت باشید."

من هر روز چیزهای جدید یاد می گیرم. خانوم به من برچسب میده. تازه جایزه هم بهم داد. سه تا جایزه آورد من یکیشو انتخاب کردم. اما نمیگم چی بود شاید دلتون بخواد. من دوست دارم هر روز به خانوم بگم خسته نباشید، تشکر کنم که این همه برای بچه ها زحمت میکشه.

 

 


  + دوشنبه 88/9/9 - 9:52 صبح - نویسنده: محمد امین
 
فهرست یادداشت های این وبلاگ
 
به نام خداوند جان و خرد
آخرین یادداشت ها
دوستان
کلید واژه ها
لوگو
خلبان
خبرنامۀ وبلاگ